سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زبان درنده‏اى است ، اگر واگذارندش بگزد . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :18
بازدید دیروز :3
کل بازدید :58104
تعداد کل یاداشته ها : 21
103/2/31
11:11 ص

منابع مطالعاتی در درس نقد هنری- ادبی:

فلسفه هنر، زیبایی شناسی و نقد هنری/ خانم دکتر ایرانی صفت/ مؤسسه آموزش عالی آزاد ماهان

نقد هنری: مجموعه سالهای زیبایی شناسی و فلسفه هنر/ خانم دکتر ایرانی صفت/ سپند هنر

نقد ادبی/ سیروس شمیسا/ فردوس

دایر? المعارف هنر/ روئین پاکباز/ فرهنگ معاصر

حقیقت و زیبایی/ بابک احمدی/ نشر مرکز

هنر در گذر زمان/ هلن گاردنر/ انتشارات نگاه

 

حرف آخر:

بررسی آزمونهای اخیر نشان می دهد در طراحی سوالات حفظی، جزئیات به تدریج اهمیت بیشتری می یابند. همچنین سوالات درس نقد هنری به سمت مفهومی تر شدن شدن حرکت می کنند. از این رو به داوطلبان توصیه می شود در مطالعه درس فرهنگ هنر جزئیات را با دقت به خاطر بسپارند و در درس نقد هنری سعی نمایند عمیقا مفهوم و ماهیت هر یک از مباحث مطرح شده را درک نموده و تجزیه تحلیل نمایند.

لازم است داوطلبان قبل از شروع مطالعه، کل مباحث و منابع مورد نیاز را شناسایی کرده و آنها را در قالب یک برنامه چند ماهه تقسیم بندی نمایند و مطالعه را بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته آغاز نمایند. این کار به داوطلبان کمک می کند با آرامش خیال خود را برای آزمون آماده سازند و مبحثی را جا نیندازند. اختصاص دادن زمان حداقل یک ماهه به دوره مطالب و یادداشتها امری ضروری است. چنانچه داوطلبان به هر دلیل نتوانستند مجموع مباحث را به طور کامل مطالعه کنند لازم است این نکته را در نظر داشته باشند که دوره مجدد مطالب خوانده شده در ماه آخر بسیار مفیدتر از خواند مطالب جدید است. دوره مطالب نظمی ذهنی ایجاد می کند که درصد بالایی از موفقیت داوطلبان در آزمون مرهون همین نظم ذهنی است.

نکته دیگر اینکه مطالعه هر درس از روی حداقل دو منبع معتبر و دوره مداوم یادداشت برداری ها، کمک فراوانی به تثبیت مطالب در ذهن داوطلبان می نماید. همچنین پاسخگویی به سوالات آزمون های گذشته در خلال مطالعه، ذهن داوطلبان را با نوع سوالات و مطالبی که احتمال می رود مورد سوال قرار گیرند آشنا می سازد و به سیر مطالعاتی جهت می دهد.

تحلیلگر : محمد .از سایت معمار  ی دانشگاه آزاد تبریز گرفته شده است.